Tuesday, June 28, 2011

karna aku cinta kau bukan kawan kau.

kawan ??
apa ada dengan kawan ??
siapakah yang kau sayang aku kah kawan kau ??
aku xpernah larang kau berkawan ..
tapi jaga la hati ku sikitt.
bukan banyak yang aku minta
cuma sedikit je perasaan dihargai..

kawan kau xpernah salah ape pun..
kau yang membuatkan aku bencikan dorang..
kau xpernah nak percayakan aku..
aku ni sapa ??
kawan kau kah ??
atau cinta kau ??

kenapa kau selalu buat aku macam ni ??
macam mana ??
kau xpernah endahkan perasaan aku..
tatkala aku bercerita xpernah kau dengar
tak pernah kau kisah
lantas kau memekakkan telinga kau..
bila kau bercerita aku buat perkara yang sama tahu kau marah
tahu sakit hati..
abis selama ni perasaan aku ? kau kesah ??

tapi kali ini bukan karna kau.
tapi karna kawan kau..
tiap kali mereka bercerita atau menyampaikan informasi
kau dengar dengan tekun
walaupun cerita yang mereka sampaikan itu
persis seperti apa yang aku katakan pada kau

abis selama apa terjadi dengan perbualan kita ??
aku masih tidak mengerti !
kata aku bagaikan sampah
kata mereka kau puja..

tak bolehkah kau beri sedikit tempat utk aku..
tak bolehkah kau dengar celoteh ku..
aku bukan kawan kau..
aku cinta kau..

bukan sekali..
beribu kali berjuta kali..
asal aku katakan .. kau pekakkan telinga
asal mereka katakan .. kau dengar
asal aku bersuara ttg hal ini
kau mengentan.
balik-balik salah aku..
kau tahu aku sakit hati
tapi kau tetap mengulangi tanpa toleh kebelakang..

aku mohon tolonglah dengarin aku
aku mohon mengertilah aku

karna aku cinta kau bukan kawan kau.

6 comments:

tieykah said...

Kenapa mi?

Tieykah ade jer kat sini:)

.: immi :. said...

tekanan sikit lorh tieykah..
sadis ;(

Lydia said...

pernah menghadapi dulu... mungkin kita dilahirkn sbg superwoman kot..^^

mitchelle nur alya said...

kaka, kadang kadang kita pun mcm tu. huuuu

.: immi :. said...

to lydia : superwoman pun ada perasaan kan .

.: immi :. said...

mitchelle :: dah terlampau byk kdg2x dh sampai xterlarat,

Post a Comment